neděle 31. ledna 2016

Jak jsem poprvé saunovala aneb Výlet do Hlinska

Naše flaštička zdarma
Během léta jsme se s kamarádkou shodly, že bychom chtěly na pár dní vypadnout z toho našeho velkoměsta a jen se někde pár dní válet a že nechceme jet do zahraničí. A nějaké to wellness by nám taky bodlo. Narazily jsme na slevový kupón do hotelu Styl, který se nachází v Hlinsku. Nově otevřený a s menším wellness. Tak jsme si to objednaly a v srpnu vyrazily.

Šlo prakticky o pouhý den a půl. Odpoledne jsme přijely, druhý den jsme měly celý a třetí den jsme ráno odjížděly. Ale bohatě nám to stačilo a užily si to. To víte, když je v kupónu zdarma flaška šumivého vína, kdo by si to neužil.

Když jsme se ubytovaly, šly jsme se poptat, jak to s tím jejich wellness je. Slečna u baru nám řekla, že se musí teprve bazénky napustit a sauny rozehřát, že ta do dvou hodin to bude připravené a jestli nechceme nejdřív si vypít tu flašku vína na terase. Tak kdo by řekl ne. Dostaly jsme výborné jahodové šumivé víno Fragola, které jsme si vypily na terase, kde bylo krásně slunečno a s výhledem na lesy. Je nejspíš jasné, že když vypijete flašku vína ve dvou, tak pokud nejste opravdu hardcore pijan, tak vás to aspoň lehce ovíní, takže když nám slečna řekla, že wellness prostory jsou připravené, tam se nám lehce motaly jazyky, ale o to bylo objevování spa zajímavější. Vzhledem k tomu, že tam nesmíte v plavkách, ale bez oblečení a jen s ručníkem, tak z nás aspoň spadl veškerý stud, který bychom s kamarádkou snad ještě před sebou mohly mít po 15 letech přátelství :D a myslím, že jinak než lehce připitá bych se rozhodně neodvážila vlézt do sauny. Takže víno před wellness byl dobrý tah.

Nemusíte se hrozit, že bychom se tam producírovaly nahé před cizími lidmi. Prostory jsme měly jen pro sebe. Tudíž nikomu nevadilo, že jsme při první spa pokusu řvaly jak na lesy střídavě "Horký!Studený!Ježíši, to je horký! Antarktida!", když jsme se rozhodly si prokrvit nožky v Kneippových lázních, což jsou čtyři malé bazénky a jak už jste mohli uhádnout, je v nich na střídačku ledová a horká voda a vy se v nich máte párkrát projít. Zároveň jsou na dně kamínky, takže se k výkřikům přidaly ještě "Au, to píchá! Moje noha!", a tak dále :D

Když nás tahle sranda přestala bavit, kamarádka mě ukecala na první saunu. Chápejte, já, která mám klaustrofobii, jsem měla vejít do malýho kamrlíku, kde byl hic jak na Sahaře a přežít to tam tak, abych se ani nerozpustila ani neudusila, popřípadě ztama nevyletěla opět s křikem jak raketa. A světe div se! Já to přežila a nakonec se mi to i líbilo. Už si nepamatuji, co to bylo za saunu, ale byla to jedna z těch slabších, ale i tak to bylo fajn pocení. Nikdy by mě nenapadlo, že pocení může být tak fajn. Je to totiž úplně jiné pocit, než když se potíte venku v 40 stupních na slunku. Tady úplně cítíte, jak je to očišťující, jak z vás odplavávají všechny nečistoty a zároveň je to až relaxační. Hrála nám tam hezká hudba, většinou profláknuté staré klasické písničky, takže jsme zároveň hrály hru "Co je to za písničku?". Opravdu jsme se tam nenudily.

Během večera jsme zkusily minimálně tři nebo čtyři druhy saun. Pamatuji se na Tepidarium, Bio Saunu, možná byla jedna Parní lázeň a ještě mám dojem, že tam byla nějaká aromatická, ale to se možná pletu. Je to už dlouho. Ale všechny měly různé teploty a stupně vlhkosti a ne všechny byly tak super. Některé mi sedly míň, některé víc. Kamarádka byla tak nějak nadšená ze všech.

Pak jsme zapadly do ledového bazénku. To byla docela síla. Já tam dlouho nevydržela a radši jsem si to namířila do vířivky, která byla na dřevěné, zasklené verandě, takže jsme měly i výhled na okolí. Ale bylo to trochu nervy drásající, protože jestli jste ještě nezapomněli na fakt, že jsme tam byly, tak jak nás příroda stvořila, tak si vemte, že venku chodili lidi z procházek. V jedné chvíli jsme prožily takový infarktový moment, když nás napadlo, že nás uvidí, ale pak nám došlo, že my sice vidíme ven, ale dovnitř opravdu vidět není. Skla byla z venku začerněná. Uff! Takže jsme si v klidu užívaly vířivku, která neustále měnila barvu a byl to krásný veget.

Západ slunce z terasy
Když jsme se dostatečně vycachtaly, tak jsme se vydaly ze Spa zpátky na pokoj a matně teď přemýšlím, jestli jsme něco jedly, tak trochu se obávám, že jsme se jen docouraly zpátky k baru a řekly si o víno. Jak si myslíte, že to dopadlo? :D

Druhý den jsme zavelely pokračování vegetu, ale na pokoji. Ne kvůli kocovině, ťuk ťuk na dřevo, protože my s kocovinou nemáme žádné problémy, ráno jsme byly čilé jak rybičky. Pokračování Spa jsme nechaly zase až na odpoledne. Kamarádce jsem představila kouzlo Pinterestu, tak jsme brouzdaly po netu, četly si, povídaly si (čti - drbaly), uždibovaly nezdravá jídla a měly se prostě fajn.

Pak jsme se vydaly na oběd, což byl pro kuchaře asi trochu výzva, jelikož jsme obě vegetariánky. Kamarádka si dala těstoviny s houbovou omáčkou a já chtěla těstoviny s bazalkovým pestem, ale bylo k tomu maso. Když jsem se zeptala číšnice, jestli mi z toho můžou udělat vegetariánskou verzi, nechápavě se na mě podívala a řekla "Ale to pak budou jen těstoviny a omáčka!", jak kdyby to bez toho masa snad mělo být méněcenné, tak jsem jí s úsměvem řekla, že to je přesně ono, tak jsem dostala, co jsem chtěla. Jen jsem asi trochu zamotala hlavu kuchaři, protože jsem dostala obrovský talíř špaget, tak pro tři osoby :D Řekla bych, že nevěděl, jak to navážit bez toho masa a trochu mu ujela ruka.

Když už nehrozilo, že se utopíme, vydaly jsme se zase do Spa. Oběhaly naše oblíbená místa, zkusily ještě pár dalších saun a sprch, které jsme předchozí den nestihly a kamarádka šla dokonce odvážně do Finské sauny, která tam byla ta nejteplejší, kde je to kolem 80-110 stupňů. To už je hodně. Já si na to netroufla, ale aspoň jsem kamarádce mohla stopovat čas, aby se tam neuškvařila a když odbyly požadováné minuty, zklamaně vyšla ven, že ta sauna ještě nebyla ani na těch 80 stupňů vyhřátá, takže nic moc. A tak jsme si daly aspoň opět ledový bazének a pak šly vířit do vířivky.

Následně jsme šli večeřet, teda aspoň myslím, mám v tom, kdy jsme jedly, trochu maglajz, je možné, že to první jídlo byl jeden oběď a tohle druhý oběď, hmmm... ale to je jedno. Tentokrát jsem se rozhodla to panu kuchaři nekomplikovat a objednala si smažený sýr. V průběhu pobytu jsme si daly ještě i výbornou zmrzlinu, při které jsme hystericky odháněly včely a pozorovaly z terasy veverky. Večer jsme se koukly na Galaxy Quest, můj oblíbený film a šly spát. Ráno už jsme odjížděly domů. Po cestě jsme se ještě stavily u místního pivovaru, kde jsme nakoupily nějaké to pivíčko, které já teda nepiju, ale druzí ano, tak proč jim něco z výletu nepřivézt.

A tím končí můj první výlet za účelem Wellness, při kterém jsem za tři dny hotel opustila asi tak na pět minut, kdy jsme se chtěly jít projít, ale v tom vedru se nám nechtělo chodit daleko, tak jsme doslova jen obešly hotýlek a tím to haslo. Jinak jsme se buď saunovaly nebo válely uvnitř. Prostě veget!

A co vy a pobyty wellness? Co sauny, máte je rádi? A nebo potřebujete aktivní dovolenou? Představa třídenního nic nedělání vás láká nebo ne?


Žádné komentáře:

Okomentovat