sobota 31. ledna 2015

Tetris nostalgie aneb hry mého dětství!


Před týdnem jsem měla takový jeden nostalgický den. A trochu děsivý. To si jdete k zubařce, že vás bolí zub, že vám něco píchne a bude to dobré a ona se z fleku rozhodne vám vytrhnout osmičku (na její obranu, už jsme o tom mluvily dříve, ale komu by se do toho chtělo dobrovolně). A tak jsem odešla s dírou v puse, oteklou až k sousedům a neschopností dělat cokoliv produktivního.

Sedět u PC se mi nechtělo, číst taky nepřipadalo v úvahu, koukat na film taky ne. Tak jsem si vzala do postel tablet, že si zahraju nějakou "stupidní" hru a pustím si k tomu písničky. A to jsem si vzpomněla, že jsem si kdysi stáhla Tetris. Hru mého dětství! A jak to dopadlo? Strávila jsem několik hodin skládání těch bloků do sebe a nehorázně jsem se bavila.


To mě přivedlo k myšlence, co jsem to vlastně jako díte ještě hrávala. Pamatujete si na Pac-mana? Klasika! Toho jsem si taky nedávno stáhla do tabletu, ale na tom dotykáču to nějak není ono, jako když jsme to hráli na starých komplech s tlustou obrazovkou. Ale stejně, to malý žlutý kolečko s proříznutou pusou, co se snaží sežrat co nejvíce teček a utéct před těmi příšerami. Tehdy nám to dalo hodiny zábavy. Ještě na střední (teď je mi 22, tak to není tak dávno), jsme měli ve výpočetní technice ty otřesné staré počítače a světě divse , na nich nainstalovaný Pac-man. Tak jsme namísto učení se psát všemi deseti, pařili pac-mana.


Na to konto jsem si vzpomněla na další klasiku - Snake/Had, který byl na Nokii. Nejlepší Nokia 3310 :D Tu měl každý a všichni hráli tuhle hru. Existuje samozřejmě i dneska, mám moderní verzi na tabletu, ale to opět není ono. Ten dotykáč to prostě kazí a ta všemožná grafika, upřímně, potřebovali jsme ji tenkrát? Bylo to šedozelené, jako had to ani nevypadalo a jak jsme se bavili. Není to ještě tak dávno, co babička měla starší mobil, kde byla tato hra ještě v originálním hávu, a tak jsem ji tajně kradla mobil a hrála.

A co třeba Sonic a Mario? Sonica si pamatuju ještě dnes a ten pořád frčí. Zase zmodernizované verze, ale ta originální s tou děsnou grafikou na netu je pořád online. A Mario konec konců funguje dodneška taky. Některé klasiky se prostě nikdy neztratí. Ráda bych někdy zkusila Unfair Mario. Najděte si na youtube, je to dost o nervy :D

A ještě si pamatuju, že jsem dost často hrála pinball. Dokonce jsem měla i zkutečnou fyzickou hru. Prostě jak malý dětství hrací automat. Možná, že ještě někde straší na půdě. A taky si pamatuju jednu z úplně prvních PC her (Windows 95 nebo 97, tak nějak bych to viděla :D), sice netuším název, ale byla to nějaká střílečka. A to je už dost velká nostalgie, protože to bylo na úplně prvním počítači, byla jsem prcek, ale jak mě bavilo vraždit v rozbouraném městě vetřelce. Docela by mě zajímalo, co to bylo za hru. Ale to už asi nezjistím.

Dnes máme Angry Bird a Flappy Bird a různé online hry a hromadné hry a já ani nevím co všechno, grafika nejlepší, co může být. Ale když se tak ohlédnu zpátky, tyhle kratší hry se zas tak moc neliší. Pamatuju si na jednu hru, kterou jsem měla na své starém mobilu, něco na styl Flappy Bird, byla to ale ryba a musela taky různě skákat nahoru dolů, aby se vyhnula skálám a dokonce po ní i stříleli. Jediný rozdíl je živočišný druh a grafika.

V tomhle duchu bych mohla ještě chvíli pokračovat, protože jsem jako dítě samozřejmě nehrála jen na PC, na Playstationu by se taky našlo několik klasik (třeba Crash Bandicoot, nedávno jsem si ji pustila na krásné nové TV a z té grafiky jsem měla půlhodinový záchvat smíchu).

Ale myslím, že na takový ten nostalgický základ to stačí. Pamatujete si ty hry? Pokud na to máte teda ten věk jako já. Hráli jste je? A které jsou vaše dětské herní klasiky?

1 komentář:

  1. Jak jsem si teď krásně zavzpomínala. Nejlepší hry! Had, Tetris, Mario a Pac-man ♥
    Gabux-creativity

    OdpovědětVymazat