pondělí 3. srpna 2015

DIY: Decor IKEA Box


Koupit krásnou krabici na odkládaní věci mi přijde jako docela bojovka. Prošla jsem celou IKEA a nic mě nezaujalo, ani se mi nic nehodilo barevně. Už jsem měla v ruce jedny krémové krabice, které aspoň nějak vypadaly a pak jsem si všimla těchto obyčejných bílých krabic za nějakých 79 kč za kus. A jelikož jsem umělecký tvor, tak jsem si řekla, že si je doma vyzdobím dle vlastního vkusu. A tady je první výsledek. Takový hippie-mořská-pruhovaná krabice. A řekla jsem si, že vám ukážu jak na ty pruhy, protože je to neskutečně jednoduché. Můžete si pak barvy i víko přizpůsobit dle svého vkusu.


Potřeby:
Bílá krabice na skladování věcí (Moje z IKEA)
Tempery nebo vodovky + štětec, paleta
Lepící páska

1. Klíčová je lepící páska. Díky ní jsou pruhy přesně rovné a nepotřebujete si dělat žádné čárky pomocí pravítka. Rozmyslete se, jak chcete pruhy široké a jestli svislé nebo vodorovné, nebo klidně i kolmo, to už je na každém, co mu sedí víc. Potom si nastříhejte dlouhé pruhy lepící pásky.

2. Existuje spešl lepící páska, která se dá přiložit na papírový povrch a když ji pak sundáváte, povrch nezničí, ale tu já nemám a vy ji konec konců taky nepotřebujete, ale pokud máte, použijte. Pokud ne, proužky pásky několikrát přiložte třeba na kalhoty, co máte na sobě nebo postel, prostě nějakou látku, tím se sníží lepivost pásky a tak potom povrch krabice nezničí.

3. Nalepte pásky, tak jak je chcete, vždy jeden proužek pásky, další proužek vynechat, zase další proužek, já jsem většinou měla 2 cm modré, 1,5 cm původní bílý povrch (protože tak byla tlustá moje lepící páska, ale kdyby jste chtěli bílé pruhy tluští, dejte víc proužků pásky za sebou nebo sežeňte tlustší pásku)

4. Namíchejte si barvu a potom krabici začněte barvit. Můžete to nabarvit celé i přes nalepenou pásku. Já se většinou držela jen těch odhalených pruhů, pásku jsem jen částečně přebarvila, ušetříte barvu.

5. Až vše zaschne, lepící pásku opatrně odlepte a voilá! Máte pruhovanou krabici!

Víko je už čistě na vás. Já mám rada peace znak, tak jsem si ho kružítkem a pomocí pravítka načrtla a barevně vybarvila a nakonec přidala i okvětní lístky. Ale můžete na svoje víko třeba udělat další proužky, třeba opačným směrem než máte krabici, nebo celé víčko zabarvit a nebo si tam můžete něco nalepit či napsat. Fantazii se meze nekladou.


4 komentáře:

  1. Vyzerá to super, pri týchto postupoch ľutujem, že nie som taká šikovná :/
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! ...Tak nalepit pár proužků pásky a udělat tahy štětcem, to není zas tak velká věda :) Je to vážně jednoduché! :)

      Vymazat