pondělí 15. června 2015

Apps #1 - Trip Advisor


Chystáte se na dovolenou? Nevíte kudy kam? Co za památky navštívit? Která je nejlevnější restaurace v okolí zvolené destinace? Tyhle otázky by měl dle informací o aplikaci vyřešit Trip Advisor, který není jen aplikace ale i web. Hotová komunita. Ale já se chci zaměřit dnes pouze na aplikaci. Funguje? Jak je to s GPS? Offline verze?...

Před pár týdny jsem byla poprvé v Paříží a jelikož nejsem milovník papírových map a různých průvodců, tak jsem hledala nějakou aplikaci, která by mi v mém orientování se po městě pomohla. Narazila jsem na TripAdvisor, který se dá stáhnout zdarma. A tak jsem ho na Paříži otestovala. Kdyby totiž fungoval, určitě by se mi v budoucnu hodil hodně, protože cestuji poměrně často.

Screenshoty z mého telefonu.
1. Úvodní stránka, kde se zobrazují mnou navštívená města
2+3. Stáhnutá Paříž

První věc, kterou jsem potřebovala vědět, byla, jestli mi to pojede i bez připojení k internetu. Spousta aplikací je sice super, ale najednou nemáte internet a jste, no víte kde. TripAdvisor s internetem funguje dokonale, ale co když jste v zahraničí a nechcete za net utrácet peníze? Tato aplikace nabízí offline verzi zvoleného města, kterou si stáhnete, nejlépe ještě doma, když máte internet. Bez něj samozřejmě nestáhnete nic. Paříž, kterou jsem si stahovala já, měla kolem 285 MB. A stáhla se přehledná mapa, která se dala výborně zoomovat, ukazovala zastávky metra, tramvaje, autobusu. K tomu se stáhly recenze a základní info o místech, které chcete navštívit. Vše fungovalo na jedničku. Dokonce se přes vámi upravený filtr dala najít i nejbližší třeba nejlevnější restaurace, hotel nebo atrakce.

Jediné co v offline verzi trochu haprovalo, byla GPS. Ale jak kde. Když jsme se hned při příjezdu ztratili na okraji Paříže na dálnici, GPS se chytla a dovedla nás až k hotelu. Potom ale třeba u Louvru se nedokázala najít. Sice nevím, jestli to na to má vliv. Ale u toho Louvru určitě bylo strašně moc dalšího GPS připojených. Možná kvůli přemíře takového signálu, můj mobil nešel zaměřit. Takže po centru GPS fungovala sporadicky. Občas ano, občas ne. Ale díky detailní mapě se dalo poměrně dobře jít po městě i bez GPS. Ani jednou jsme se neztratili a našli všechny památky, které jsme chtěli vidět.

01. Seznam uložených položek
2. Když kliknete na Mapa, zobrazí se vám tato mapa se srdíčky, které značí uložené položky
3. Zoom mapy

A to mě přivádí k další věci, kterou jsem si na aplikaci zamilovala. Uložené položky aneb seznam vámi zaškrtnutých míst, které chcete navštívit a k němu možnost vše pohromadě zobrazit na mapě. Dalo se podle toho krásně jít od místa k místu. Nebýt toho tak bych v Paříži byla asi dost ztracená. Já nesnáším papírové mapy, nevyznám se v nich. Takže moci si takhle všechno pohromadě krásně zobrazit. Nádhera. Offline verze u některých položek zachovala třeba i návštěvní hodiny různých míst, jsou tam k dispozici fotky a recenze. Takže člověk ví, jestli to má cenu nebo ne. I když myslím, že je stejně lepší dát jen sám na sebe. každému se líbí něco jiného.

Trip Advisor jsem si opravdu oblíbila a jsem ráda, že více méně fungoval v té offline verzi. Takže se teď určitě stane mým společníkem na cestách. Vážně lituji, že jsem ho neměla už v Londýně. Ale v Paříži se osvědčil, tak uvidíme, které bude další město, kde ho využiji.

A co vy? Znáte tuhle aplikaci? Používáte ji? Nebo znáte nějakou jinou cestovní aplikaci? Pište do komentářů! Ráda si je přečtu!

3 komentáře:

  1. Přes TripAdvisor jsme si s mužem našli božskou kavárnu v Budapešti, ale teda jenom přes internet, aplikaci stáhlou nemám. Co ti ale můžu doporučit, je City Maps 2 go, s tou jsme byli právě v Pešti a funguje úplně na stejném principu, offline návštěvní doba, fotky, recenze, mapy, všechno :) Jak je to s GPS, to nevím. Ale my jsme s tím moc spokojení!

    OdpovědětVymazat
  2. Luci, bereš mobil do Itálie. :D já mám seznam všeho, co chceme vidět a vzdálenosti, jak daleko k nim to trvá od nádraží, ale ty budeš chodící mapa, takže nastahuj všechno potřebné. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasná zpráva :) Všechno nastahuju, poukládám, co kde chceme vidět, jak se tam dostat a bude to super :D Hrozně se těším :)

      Vymazat